23. november 2014

Kosegenseren

Endelig har jeg fått tatt bilder av kosegenseren! Den har ligget ferdig lenge, og rukket å bli godt brukt. Genseren ble strikket i sommer, og var i utgangspunktet et ganske raskt prosjekt på pinne 6. Da jeg var halvveis i raglanfellingen gikk jeg tom for garn, og genseren ble liggende i garnkurven en god stund. Etter at den ble ferdig tidlig i høst har den blitt liggende å vente på et passende tidspunkt på å få tatt bilder av den i bruk, det er ikke alltid like lett å få det til å klaffe med dagslys, opplett og to ledige hender til å fotografere. Jeg forsøkte på et tidspunkt å ta bilder av den selv, men den tok seg ikke liek bra ut uten noen inni den.
Genseren er strikket etter mønsteret  “Kosegenser” i boken Garnglede i Rosendal – en nydelig bok full av fantastiske bilder og inspirasjon. Jeg har byttet ut orginalgarnet med Drops Nepal, som er grunnen til at jeg gikk tom for garn. Beregningen av garnmengde holdt ikke helt og det gikk med 550g av bunnfargen i str L/XL. Jeg har stort sett fulgt oppskriften, men synes halsen ble veldig vid og løs da jeg fulgte oppskriften. Halsen ble derfor rekket opp igjen, og jeg fulgte tipset til Full av Ull og strikket en icordavfelling i stedet. Genseren er romslig og god, og er både brukt som ytterplagg nå i høst, og som en god genser i sofaen på kalde morgener. 



Det er ikke alltid lett for fotografen å gi fra seg kameraet og måtte stå modell – ei heller lett å ta bilde av hun som er vant til å ta bildene og vet hvordan hun vil ha det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...